Cykelbyxor inför vättern

Fixat! Nu blir det strax åka av! Laddar för fullt redan nu! 10 dagar kvar!!! Wiiiiieeee! Idag blev det spinning på schemat. 60 Spinn medel på Friskis Rocklunda för paret Razpotnik och Emma som spinnkompis! Spinning är riktigt kul och jag pressade mig idag även om man alltid kan säga efteråt att man hade kunnat göra bättre. Skönt att det var ganska mycket stå eftersom jag fortfarande är öm i baken sen mån och tis.... :) Ska hinna med en eller två cykelpass innan denna vecka är slut och kanske två ytterligare innan benen ska få vila för att byggas upp och ladda för loppet! Hejja! :)

Kvällsrutt i måndagskylan

Igår var jag ut en sväng med Elina, nu i lite kallare väder än de senare dagarna. Blev en lite lugnare runda mest för att ta sig ut. Lite drygt 40km genom tillberga, Julpa, skultuna och sen skerikevägen hem. Otriligt skönt då jag va på lite småkinkigt humör innan. Och TUR att det inte var värsta motvinden, för då hade jag ställt mig och börjat gråta tror jag haha. Ville egentligen lägga mig i soffan efter jobbet, dra en filt över huvudet och bara sova, men skam den som ger sig! :)

V. 21

Måndag: Golf 9 hål
Tisdag: Löpning backträning 42 min
Onsdag: Cykling Landsväg 5 mil
Torsdag: Löpning 10,5 mil
Lördag: Löpning 5km, Styrketräning 30,
Söndag: Golf 18 hål

Golf! :D

I söndags gick jag ut första 18-hålsrundan! var på Orresta med Emil och Andreas. Andreas hade med sin son och jäklar va tålmodig och duktig han var. Det är både ganska långt och kanske tråkigt att gå med. Så de var med nio första innan de gav upp. Mycket trevlig runda. Slutade på 26 poäng. Hämtade upp mig regält ändå på sista 9 annars hade det slutat mycket värre haha. Kunde ju knappt slå alls i början. Så kan det gå, men det är alltid svårt i början, när man knappt kommer ihåg hur man ska svinga klubban. Det är inte så att det sitter i ryggmärgen på mig än dirket! :P

Lite utomhuslek

I lördags var det trögt med träningen för jag ville egentligen inte. Ville mest njuta av solen istället. Fick bli en liten kombo. Lek i solen! Fick snygg brottarlinnebränna sen!!! :P Blev lite enminutsintervaller runt femman så gott det gick. Lite träning i utegymmet och sen gick jag in och körde lite ytterligare innan jag gav upp för dagen. Alla dagar är inte bra, men det är bara att köra vidare! :)

Cykling och löpning

Hahaha, vilken ful bild! Är man inte mör i benen för att man har sprungit så är man mör för att man har cyklat haha. Idag va jag ut på en kvällslöpvända med blandad gång. 10 km, 58.07 min. Allt för att hålla tassarna borta från skafferiet. Jäkla sötsug!

Igår va jag ut på en vända med racern med Elina. Vi cyklade från Västerås genom Tillberga, Gesala, Romfartuna, Oppråby, Haraker, Skultuna och tillbaks till Västerås. 50 km. Riktigt jäkla skön runda. Hade kunnat cykla en timma till! Dock fick vi problem när vi svägde av vägen in till gesala och det efter ett tag tog slut på asfalt och blev grus. INTE bra för cykeln eller tiden. Det var som att vara på paus i tre kilometer. Desstom dog min telefon när jag var nästan hemma så jag fick inget utslag på runkeeper alls :( *snyft* Man blir verkligen beroende av runkeeper!

Backträning - usch! ;)

Idag drog jag med mig Nicke ut till Björnö för backträning. 5:an runt och backarna 3x3. Ville kräkas när jag kommit upp för tredje backen. Och då är det INTE kul att jogga ner och göra om det. TVÅ GÅNGER TILL!!! :P

Provade att köra med Funbeat istället för Runkeeper idag och den mätte väldigt lika! Jag har ju rekomenderat Funbeat som träningssida tidigare men gör det igen. Nu har jag som sagt även appen till den. Fungerar jättebra. Skrivs ju in direkt och jättelätt att skapa en aktivitet! Något för dig Emma, du som redan skriver in där, har du appen också? Lätt och smidig, skaffa! :)

I övrigt har jag lite huvudbry... ska jag eller inte... lägga ner ännu mer tid, energi och pengar på träning, jag är så jävla sugen!!! Ska fundera ett tag till. Ska jag så är ju nu en jättebra tid för det! Inget står i min väg egentligen. Bara engagemanget!

Första rundan för året! :)

Idag blev det en skön kvällsrunda med Per på Orresta GK efter jobbet. Vårens banoskuld är tagen!:) 13 poäng blev det, haha okej för att vara första rundan. När jag kom hem hade jag tänkt att ta mig ut och springa en vända men tog ett vuxenbeslut att låta bli för att klockan var halv tio och jag hade inget batteri i telefonen. Tycker jag va duktigt gjort :) Kroppen känns lite sen igår också... så får dra ut imorn om jag inte ska ut och spela då med! Man måste ju passa på att njuta av härliga vädret också. Det är väldigt svårt när man vill så mycket och tiden slåss. Golf, cykling, löpning och övrig träning trängs nu på väldigt liten yta känns det som. Jag hinner inte med...

Ibland måste man sätta flåsträningen åt sidan och göra sådant som är riktigt kul. Balsam för själen. Jag blir så himla lugn när jag står ute på både rangen och banan. Älskar luften och lugnet. Ni som inte vet hur det är att spela golf vet inte heller att det handlar inte bara om själva spelet, utan det är ett sinnestillstånd man hamnar i. Som att vara ute i stallet för de som älskar hästar... :)

Kvällstur med Åsa

Igår tog jag en skön kvällstur med Åsa ute på landet. Blev svängen förbi Tillberga, Tortuna, Kungsåra, Irsta och Badelunda på racern. Cykeln går lite sådär halvtungt efter i torsdags, måste kolla upp det.. Men skönt var det! :)

Frisbeegolf

I fredags då jag hade tagit klämdagen ledigt så var jag ute med Nicke och Calle och spelade Frisbeegolf! Räknas det som träning? Jag fick iallafall träningsvärk i höger biceps. Och så knallar man ju upp och ner i skogen, så ja, lite träning är det ju ändå :) och all träning handlar ju faktiskt inte om att råflåsa, utan att hitta roliga sätt att röra sig på. Så tycker jag! :)

V. 20

Måndag: VILA
Tisdag: Löpning 5km
Onsdag: VILA
Torsdag: Cykel Landsväg 8 mil. Västeråscykeln cykellopp
Lördag: IW 60, Styrketräning 30, Löpning 5km
Söndag: Cykling Landsväg 4,5 mil

Dubbelpass lördag

Började lördagen med att riva av ett Indoor Walkongpass 09.30 med sötnöten Emma! Sen fortsatte jag med 30 min styrka för det va så länge den :) Skönt att komma igång igen! Och såå skönt att komma upp tidigt och vakna till med lite go musik och lite flås!

Lite senare på eftermiddagen passade jag även på att dra en löpvända när jag ändå var i närheten, drygt 5km i Rocklundaspåret! Jobbigt vare.

Västeråscykeln

Det är inte varje dag man cyklar förbi Sätrabrunn, men det gjorde jag idag:) Upp tidigt på min lediga dag för att cykla cykla cykla! Jag och Elina var med i Västeråscykeln, ett cykellopp som från Västerås centrum, Skultuna, Svanå, Sätrabrunn, Haraker, Skultuna och tillbaka till Västerås. Hejja hejja oss!!! Bra förberedande lopp för Halvvättern som är om tre veckor. Det gick bra förutom att jag åkte i ett gupp och sen blev det astungt att cykla, vet inte om det blev något fel då eller hur det va. Får kolla upp det. Kändes som att jag skulle dö utefter Harakersvägen. Eller så var det inte alls fel på cykeln utan bara motvind och dåligt rull:P Lyckades även vakna med huvudvärk som förföljde mig hela dagen. Inte så bra tid blev det direkt, men det var ju trots allt andra gången jag motioncyklat ever. En på 4,3 och nu denna. Kan bara bli bättre! :)

Hehe tråkigt var också att vi blev snuvade på ca 1mil, skräckan var bara drygt 8 istället för 9 som det skulle vara. Bullen i Sätrabrunn satt jäkligt bra också! :) Men att cykla i över tre timmar kändes i baken. Ingen humpa humpa igår direkt!;) Men det är lika bra att vänja sig för om tre veckor är det 5-6 timmar på sadeln som gäller! Idag känns det fakstiskt inte alls så mycket än! :) Grymt också med över 2000 cal brända! :D

Snilleblixt: Vill ni veta nåt mer kul, dagen innan jag skulle cykla så tänkte jag bara se till att det fanns ordentligt med luft i däcken, men så fattade jag inte hur den fungerade så tillslut hade jag lyckats få ur ALL luft ur bakdäcket och regäl PANIK. Klockan var över tio på kvällen och jag förstod inte hur jag skulle få tillbaka luften!!! Efter mycket provande så fick jag tillslut det! Och snälla Nicke kom över för att assistera... Glad tjej :)

Också snilleblixt:
Jag har ju inga cykelbyxor heller så jag cyklar i mina löparbrallor. Inte optimalt. Tänkte också att det kunde vara bra att göra nåt åt området där det skavde sist ag va ute och jag tänkte PLÅSTERTEJP är ju typ bra på allt, så jag tejpade insidan av låren så nära musen jag vågade. Det som var smart drag då, var mindre smart när tejpen skulle bort kan jag säga!

Trött tjej

Hehe, OMG säger jag bara. Taggad innan, död efter! Flåset är INTE som det ska. Jättejobbigt var det på första löpvändan efter förkylningen. Gjorde en 5km mest för att komma ut och börja på igen. Höll på att hosta sönder lungorna under men framförallt efteråt. Skulle vara intressant att veta om det är förkylning kvar i kroppen eller om det är någon form av allergi. Hostan är så konstig, det är inte som att det är nåt som sitter i halsen, det liksom bara piper när jag hostar. Aja, hoppas det blir bättre snart. 28 är ju inte pissdåligt heller, får vara nöjd. Mitt mål är att kunna springa längre sträcka och hålla mig under 5:5 hela tiden, då borde jag kunna springa Lidingö på 1:20, men egentliga målet är under 90 min, då kommer jag vara nöjd.

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag INTE får träningsvärk av idag. Då kommer det bli jobbigt på tors. Jättejobbigt!

Rasta fötterna

Lördag: VILA
Söndag: Cykling Lnadsväg 4,3 mil

Cykla till Sevalla

Idag provkörde jag min nya racer för första gången på riktigt! :) Först cyklade jag till Cykloteket på hälla och fick min nya styrstam, sen cyklade jag till Tillberga-Sevalla-Tillberga och hem igen. Blev tot 4.3 mil. Ville/orkade inte cykla på så mycket som jag ville eftersom jag både hostade och var snuvig, och så var det första gången. Undrar faktiskt om det kanske inte är så att jag ändå är allergisk. Ska gå till apoteket och löpa nåt bra, så ska jag prova och se om det blir bättre. Riktigt skönt ute iallafall förutom att det började blåsa rätt mycket och MOTvind när jag vände i Sevalla.

Å vet ni. Hihi det va så kul, när jag cyklade så mötte jag fler gånger andra cyklister eller cykelgrupper efter vägen! Och de nickade liksom mot mig och hejjade! Värsta grejen, jag är en av dom nu! :D Hihi det kändes lite häftigt faktiskt. Där satt jag och trampade på på min racer på vägen som en av dem, typ som en tävlingscyklist! Svårt att förklara, men från att första nickade åt mig (hejjande) så började jag le för mig själv och kände mig jävligt duktig och sportig som va ute och cyklade, som en av dem!!! De ser mig som en av dem, en CYKLIST! :)

Våtdräkt - check!

Våtdräkt fixad för Vansbrosimningen!:D Blev en kort variant, av den enkla anledningen att det va lätt att få tag på. Den är svart och grå med lila detaljer. Dock har jag två stycken hemma, en S och en M. Frågan är ju i vilken fom jag är i kroppen nu och kommer vara om ett par månader? S sitter tajt och lägger jag på mig lite så kommer jag inte komma i den haha :P M är ju lättare att få på sig, men är då istället kanske lite för lös i halsen och så. Ska fundera över helgen vilken av dem jag ska lämna tillbaka. Tanken finns ju även att behålla båda så slipper jag bry mig om om jag sväller upp eller blir mindre :P Jag ska ju träna rätt mycket kondition framöver så jag borde ju egentligen inte bli större, men det vet man ju aldrig, sommar och god mat ;) hmm. Svårt det där.

Hjälp med cykeln

Idag drog jag lite tidigare från jobbet för att kunna åka till Cykloteket i Västerås och kunna få hjälp med min cykel. Jag skulle göra en sk Position +. Det innebär att de mäter och ställer in cykeln efter en själv och jag tyckte att det var värt att få hjälp med det. Köpte ju sadel och klossar där för ett par veckor sen och fick så himla bra hjälp så jag tog hjälp av dem igen, även idag grymt trevliga och hjälpsamma. Här kommer lite reklam för dem: De är jättebra! Jättebra service, jättebra bemötande. Så behöver ni hjälp med grejer till cykeln av bra personal, GÅ DIT! :)

Min cykel är krasst egentligen för stor, så jag komemr inte sitta så bra som jag skulle vilja, men vi gör det så det iallafall blir okej. Så får vi se, OM jag fortsätter nästa år så kanske jag köper en ny då, som passar mig bättre. De hade inte en styrstam som jag egentligen skulle behöva så jag har fått låna en så länge, och kommer få komma in på fredag eller lördag och sätta dit en kortare som ena av killarna hade hemma (som jag också får låna) tills den jag ska ha kommer in i butiken, för att jag ska kunna cykla så länge. Det är service! :)

Premiär!

Pjuck :)

Här är mina nya cykelskor! Shirmano SPD :D Fanns inte så jättemycket på någon sportaffär men jag tror dessa blir bra. Fick okej på dem när jag va på Cykloteket också så vi litar på det! Och på tal om det, ALL CRED till Cykloteket och deras väldigt trevliga personal. Jag fick jättebra hjälp! Jag skulle köpa klossarna till skorna där och så köpte jag en ny sadel också. Och så fick jag hjälp att sätta fast klossarna på skorna och förklarat hur de ska sitta. Ska nog ta mig dit för att få hjälp att ställa in hela cykeln så jag sitter rätt. Det är något de gör för dem som köper cykel där, men jag kan betala för att få den hjälpen och det tror jag att jag ska göra! :)