Egenträning innan nyårslöftena

 
Sista rycket då det är skönt på gymmet innan alla nyårslöften kommer dit och trängs. Missförstå mig inte, det är ju jättebra att fler folk tar tag i sina liv och börjar träna!!! Men om man får vara rent egoistiskt en sekund så hatar jag dem. De kommer dit och tar en massa plats i ett par månader, sen försvinner de. I slutet av februari brukar det bli lugnt igen. Jag hade inte sagt något om folk hade tagit sakerna på allvar och fortsatt träna, men när det blir en hets att folk ska ta tag i sina liv bara för att det är nytt år, maxar ett tag och sen inte kan hålla i stör mig lite. Varför kan man inte ta tag i sitt liv vilken tidpunkt som helst, bestämma sig att nu ska jag ta hand om mig själv?! Är folk så lättlurade. Uppenbarligen inte eftersom de inte kan hålla i särskilt länge. Jag lovar dessutom att det skulle gå mycket bättre att ta det en random dag, då har man en större motivator än att det är ett nytt år!
 
Det är inte så ofta nu som jag hinner med att bara gymma. Men igår motiverade jag mig själv till att köra lite HIT-variant eftersom jag hade dåligt med tid och svettig blev jag. Startade med lite tid på crossen, drog på level 15 för att få jobba lite extra med skidmusklerna inför vasan. Sen hann jag köra tre omgångar om fyra minuter innan jag var tvungen att dra.
 
1. Boxhopp, armhävning med benindrag, enarms kettlebelldrag.
2. Triceps över huvudet i snören, hängande rodd, dra upp vikt fastspänt i rep.
3. Pushpress, burpies, explosiva situps.
 
Avslutade med 5 min snabblöpning i intervaller på bandet för att rusa upp hjärtat ett par gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0